Odgovori na korisničke objave čitatelja portala Dubrovačkog vjesnika poslije predavanja o jačanju imidža Dubrovnika održanom na Dubrovačkim medijskim danima 19. 11. 2010.
Poštovani čitatelji portala Dubrovačkog vjesnika,
ne mogu prepričavati izlaganje, niti odgovoriti svima, ali ću navesti osnovne ciljeve jačanja imidža Dubrovnika komuniciranjem njegovim sadržajima s obzirom da u vašim objavama ima dosta nagađanja.
Prvenstveno je nužno potaknuti održiv razvitak, utemeljen na najvišim ekološkim standardima i društveno odgovornom poslovanju svih koji zarađuju u Dubrovniku (domaća poduzeća, ali i ona koja imaju predstavništva, kao i brodarske kompanije koje dovoze turiste moraju izravno ili posredno ekološkom naknadom pošumiti Srđ i s južne strane, a posebice iznad Gruža. Parola "Srđ je naš" dok kiše spiraju zemlju i pretvaraju ga u golet ne znači apsolutno ništa.
Svaka gradnja na dubrovačkom području morala bi zadovoljavati standarde za niskoenergetske kuće opremljene solarnim panelima za grijanje vode i fotonaponskim ćelijama za proizvodnju električne energije, što bi pomoglo uvrštenju Dubrovnika među ekološki čista područja i time privuklo novu ciljnu skupinu turista. Poslije prijelaznog razdoblja od godinu dana ne bi se smio dopustiti ulazak u Grad (u zidinama) bilo kakvim prometalima osim onih na električni pogon.
Gradski promet bi trebalo poboljšati mrežom žičara (ekološki čist promet), što je moguće brzo učiniti privlačenjem investitora iz inozemstva.
Uz turizam koji treba unaprijediti novim sadržajima koji bi produžili sezonu (recimo ruralno naselje Canavia u Mikulićima protiv koga su mnogi protiv samo zato da budu protiv), dubrovačko područje može postati veliki proizvođač energije iz obnovljivih izvora (druga turbina u HE Plat za koju postoji prostor desetljećima, solarne i vjetroelektrane.
Održivi razvoj je nužan jer bez otvaranja novih radnih mjesta mladi, obrazovani ljudi neće imati gdje raditi.
O novim znamenitostima koje bi privukle turiste da ih snimaju i objavljuju na društvenim mrežama ne mogu sad detaljnije pisati dok ne objavim rad s današnjeg predavanja.. Svakako, cilj je da Dubrovnik komunicira sa svijetom svojim sadržajima posredstvom komunikatora - turista, a posve dovoljna oprema su njihovi mobiteli, fotoaparati i videokamere. To ne košta ništa, a donosi velike promidžbene efekte. Nažalost, prema opsežnoj anketi, jedina znamenitost izvan Grada koja je privlačna sad je most preko Omble (kako ga tko god zvao, što nikako nije dovoljno.
Netko je spomenuo dr. Iva Lučića. I ja bih ga angažirao da sudjeluje u izradi ekološke studije za gradnju na krškom području.
Kevin Walker je naš sugrađanin, ugledni profesor na Američkom koledžu za menadžment i tehnologiju, Završio je Stanford University, a magistrirao na Berkeleyu. Oba ta sveučilišta se ubrajaju u najbolja na svijetu.
Nisam bio omladinski kadar, premda se ne sramim mojih prijatelja i poznanika koji jesu pa su i danas radišni i sposobni.
Od nas trojice koautora predavanja o jačanju imidža Dubrovnika novim komunikacijskim kanalima, ni jedan nije govorio u ime, niti zastupao interese institucije u kojoj radi, nego smo nastupili kao pojedinci koji se bave različitim područjima društvene zbilje, podjednako važnim za interdisciplinarni pristup osmišljavanju imidža grada.
Istina je da svakih desetak godina mijenjam zanimanje, ali moj nekadašnji odlazak iz Dubrovačkog vjesnika, po završetku Domovinskog rata na našem području, nije bio iz hira nego nevolje, kad su se iz izbjeglištva u Zagreb vratili lažni heroji i otjerali me. Na Sveučilište u Dubrovniku sam došao kad je osnovano jer sam pozvan da pomognem i prešao sam u tome trenutku na 12 puta manju plaću nego sam je imao kao zapovjednik broda.
Na uvrede neću odgovarati jer nije moguće argumentirano raspravljati s ljudima opterećenim predrasudama.
Srdačno vas pozdravljam znajući da svaka javna rasprava može pridonijeti boljim rješenjima.
Đorđe Obradović
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar